Loteria czy konkurs?
Promocje sprzedaży polegające na organizowaniu różnego rodzaju konkursów są bardzo popularną metodą na zwiększenie sprzedaży. Jednak opracowując zasady takich promocji bardzo łatwo wpaść w reżim polskiej ustawy o grach hazardowych, a tym samym być zobowiązanym do uzyskania zezwolenia na urządzanie loterii promocyjnej.
Czym jest loteria promocyjna?
Zgodnie z ustawą o grach hazardowych, loterią promocyjną jest gra losowa, w której uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze, a więc bierze się udział w loterii nieodpłatnie, natomiast podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe. Cechą charakterystyczną loterii promocyjnej jest element losowy, a więc mechanizm losowego wyłaniania zwycięzców niezależny od wiedzy i umiejętności uczestników.
Loterie promocyjne na podstawie udzielonego zezwolenia mogą być urządzane przez osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Mogą one być urządzane w skali krajowej lub lokalnej jednorazowo zgodnie z przyjętym regulaminem. Osoby nadzorujące takie loterie muszą posiadać odpowiednie i udokumentowane przeszkolenie, w szczególności w zakresie ustawy o grach hazardowych.
Czym jest konkurs?
W odróżnieniu od loterii, konkursy lub zawody organizowane są na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego o przyrzeczeniu publicznym, w których wynik zależy od umiejętności lub wiedzy uczestników ocenianych przez jury takiego konkursu/ zawodów.
Nagrody do akcji promocyjnych!
Najważniejszym elementem loterii i konkursów są nagrody. Firma BonCard Polska nie tylko zajmuje się organizacją przedsięwzięć promocyjnych, lecz także jest oficjalnym dystrybutorem kart podarunkowych różnych Emitentów. Dzięki temu dostarczamy szeroką pulę nagród w postaci kart podarunkowych, mając na uwadze, że jedna karta to wiele nagród do wyboru…
OFERTA
Dobierz odpowiednią akcję promocyjną do swojego biznesu – skontaktuj się z jednym z naszych doradców!